Jak założyć adres i skrzynkę do doręczeń elektronicznych dla przedsiębiorców (KRS)

W naszym poprzednim wpisie omawialiśmy ogólnie usługę doręczeń elektronicznych. Podawaliśmy w niej harmonogram wdrożenia oraz kogo będzie ona dotyczyć. Zachęcamy do zapoznania się z tym >> Artykułem << natomiast w poniżym wpisie pokażemy jak złożyć wniosek i aktywować adres i skrzynkę do e-doręczeń dla osób fizycznych (obywateli).

  1. Przechodzimy na stronę: Wniosek o założenie skrzynki do e-Doręczeń
  2. Klikamy “Rozpocznij”,
  3. Logujemy się w najwygodniejszy dla nas sposób, 
  4. Po zapoznaniu się z ważnymi informacjami przechodzimy “Dalej”
  5. Wybieramy rodzaj wniosku: “Utworzenie adresu u publicznego dostawcy usługi” i
    przechodzimy “Dalej”,

6. Wybieramy rejestr przedsiębiorców: “Krajowy Rejestr Sądowy” i przechodzimy “Dalej”,

7. Wniosek powinien złożyć członek zarządu dlatego w tym kroku zaznaczamy “Tak” i przechodzimy „Dalej” 

8. Wpisujemy numer KRS naszej spółki w rubrykę “Numer KRS” i przechodzimy “Dalej”.

9. Sprawdzamy dane naszej organizacji i jeśli się zgadzają klikamy “Tak” i przechodzimy “Dalej”,

10. W kolejnym kroku jeśli adres do korespondencji jest taki sam jak siedziby zaznaczamy “Tak”.  Natomiast jeśli spółka posiada inny adres do korespondencji należ wskazać go w przeznaczonym do tego polu.

11. W następnym kroku podajemy dane administratora (wybranego/wybranych członków
zarządu) poprzez kliknięcie “Dodaj administratora” i wpisanie niezbędnych danych w
polach formularza. Administratorem może być jeden członek zarządu lub inni
członkowie organizacji uprawnieniu do zarządzania skrzynką do e-Doręczeń
. Wskazanie
konkretnej osoby zależy od wewnętrznych ustaleń w firmie.

12. Po dodaniu administratorów zapoznajemy się z regulaminem klikając “Tak” i
przechodzimy dalej.

13. Zapoznajemy się z pouczeniami i składamy oświadczenie poprzez zaznaczenie “Tak” i przejście “Dalej”.

14. W sekcji dotyczącej urzędu odbierającego wniosek przechodzimy “Dalej”.

Uwaga! Jeśli w naszym podmiocie wyznaczony został sposób reprezentacji, który do
składania oświadczeń w imieniu spółki jest upoważnia każdego z członków zarządu
samodzielnie to członek zarządu, który wypełnia wniosek może podpisać wniosek bez
udziału drugiego członka zarządu. Inaczej należy postąpić jeśli w spółce wymagaa jest reprezentacja łączna o czym piszemy niżej!

Wskazówka! Sposób reprezentacji spółki można sprawdzić w KRS. W tym celu przechodzimy na stronę https://wyszukiwarka-krs.ms.gov.pl/,  zaznaczamy rejestr przedsiębiorców, podajemy NIP spółki i wyszukujemy. Przechodzimy na sam dół strony i klikamy w nasz podmiot. Wówczas na samym dole strony w sekcji “Organ reprezentacji” w wierszu “Sposób reprezentacji” wskazany jest sposób reprezentowania podmiotu.

15. W celu złożenia jednego podpisu na wniosku można od razu przejść do podpisu zaufanego klikając “Podpis zaufany”. Alternatywnie wedle własnych preferencji wniosek można podpisać w inny dostępny sposób.

Uwaga! Jeśli w naszym podmiocie wyznaczony został sposób reprezentacji, który w przypadku zarządu składającego się z dwóch lub większej liczby osób do składania oświadczeń w imieniu spółki jest wymagane współdziałanie dwóch członków zarządu to taki wniosek musi zostać podpisany przez dwóch członków zarządu.

16. W celu pobrania pliku do podpisu drugiego członka zarządu klikamy “Wiele podpisów”, a następnie pobieramy dokument i przesyłamy do elektronicznego podpisu drugiego członka zarządu. Podpisany dokument przez dwóch członków organu reprezentacji załączamy poprzez kliknięcie “Dodaj podpisany dokument”. Na samym końcu wysyłamy wniosek.

Dodaj komentarz