Podstawowe informacje o systemie e-doręczeń
E-doręcznia to cyfrowy odpowiednik listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. Umożliwia on bezpieczene i prawnie równoważne tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru przesyłanie korespondencji w sposób elektroniczny.
Dla kogo są e-doręczenia?
- Dla przedsiębiorców zarejestrowanych w KRS lub CEIDG. Przedsiębiorcy mają obowiązek korzystać z e-doręczeń zgodnie z ustalonym harmonogramem
- Dla obywateli, którzy będą mieli możliwość odebrać list polecony przez Internet – bez awizo i konieczności wizyty na poczcie. Od 1 stycznia 2025 roku można odebrać list polecny bez konieczności wizyty na poczcie, ale takżę można wysłać taki list do urzędu. W tym celu należy mieć założony adres i skrzynkę do e-doręczeń.
Harmonogram wdrożenia e-doręczeń dla podmiotów niepublicznych


Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi instrukcjami do tego jak zacząć korzystać z e-Doręczeń:
- Dla osoby fizycznej: >> Poradnik dla osoby fizycznej (obywatela) <<
- Dla przedsiębiorcy (działalność gospodarcza): >> Poradnik dla przedsiębiorców <<
- Dla przedsiębiorcy (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością): >> Poradnik dla przedsiębiorców <<