Jak zgłosić zmianę biura rachunkowego?

Zmiana biura rachunkowego wiąże się z koniecznością aktualizacji danych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), aby zapewnić aktualność i zgodność danych. Szczegółowe instrukcje dotyczące procesu aktualizacji oraz lista informacji, które należy zaktualizować, znajdują się w poniższym poradniku.

Warto zaznaczyć iż dane jakie wymagają edycji w CEIDG po zmianie biura rachunkowego mogą zostać dokonane podczas jednej edycji wpisu. Zatem nie trzeba każdorazowo edytować wniosku wprowadzając tylko jedną zmianę, ale można zaznaczyć wszystkie od razu.

Edycja wpisu w CEIDG

1. Przechodzimy na stronę: ceidg.gov.pl.

2. Wybieramy opcję: “Zmień dane w CEIDG”, a następnie “Rozpocznij” i logujemy się w dogodny dla nas spób.

3. Po zalogowaniu zaznaczamy, że chcemy edytować wpis i wysłać dokumenty do ZUS lub urzędu skarbowego i wskazujemy datę powstania zmiany.

4. Z dostępnej listy zmian do zgłoszenia wybieramy w sekcji “Podatki”:

  • Dokumentacja rachunkowa- podmiot prowadzący (zmiana biura rachunkowego),
  • Adres przechowywania dokumentacji rachunkowej.
5. Po wprowadzeniu zmian przechodzimy do ostatniej sekcji wniosku, podpisujemy i wysyłamy aktualizację.

Dodaj komentarz