Zmiana biura rachunkowego wiąże się z koniecznością aktualizacji danych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), aby zapewnić aktualność i zgodność danych. Szczegółowe instrukcje dotyczące procesu aktualizacji oraz lista informacji, które należy zaktualizować, znajdują się w poniższym poradniku.
Warto zaznaczyć iż dane jakie wymagają edycji w CEIDG po zmianie biura rachunkowego mogą zostać dokonane podczas jednej edycji wpisu. Zatem nie trzeba każdorazowo edytować wniosku wprowadzając tylko jedną zmianę, ale można zaznaczyć wszystkie od razu.
Edycja wpisu w CEIDG
1. Przechodzimy na stronę: ceidg.gov.pl.
2. Wybieramy opcję: “Zmień dane w CEIDG”, a następnie “Rozpocznij” i logujemy się w dogodny dla nas spób.
3. Po zalogowaniu zaznaczamy, że chcemy edytować wpis i wysłać dokumenty do ZUS lub urzędu skarbowego i wskazujemy datę powstania zmiany.
4. Z dostępnej listy zmian do zgłoszenia wybieramy w sekcji “Podatki”:
- Dokumentacja rachunkowa- podmiot prowadzący (zmiana biura rachunkowego),
- Adres przechowywania dokumentacji rachunkowej.